Jak wygenerować 100 tys. sprzedaży przez eCommerce w jeden weekend?
przez Szymon Ciba na Oct 22, 2022

W biznesie eCommerce od czasu do czasu zachodzi potrzeba w której Twoja firma potrzebuje ,,zastrzyku gotówki". Jedną z odpowiedzi na pytanie ,,Skąd wziąć pieniądze?" jest upłynnienie Twoich stanów magazynowych.
Kody rabatowe i promocje są jak sterydy dla Twoich kampanii reklamowych.
W dzisiejszym artykule opiszę jakie korzyści niesie przeprowadzenie wyprzedaży i dlaczego WYPRZEDAŻ może przyśpieszyć rozwój Twojego biznesu bazując na wiedzy, którą zdobyłem w praktyce prowadząc sklep internetowy, który w ciągu ostatnich lat zwiększył roczny przychód z kilkuset tysięcy złotych do czterech milionów złotych oraz w oparciu o wiedze nabytą wspólnie z klientami jako współwłaściciel w latach 2020 - 2021 agencji, która na koniec 2021 roku zatrudniała 30 specjalistów eCommerce.
Dzisiaj opowiem Ci o:
- Jak wartość kodu rabatowego wpływa na decyzję zakupowe.
- Jak kod rabatowy może wpłynąć na decyzję dotyczące wyboru asortymentu?
- Jak kod rabatowy może zwiększyć średnią wartość koszyka?
- Jak komunikować kod rabatowy w kampanii reklamowej i na stronie internetowej
- Jaki budżet powinniśmy uwzględnić w kampaniach reklamowych podczas akcji promocyjnej i do jakiej grupy kierować reklamy
Jak wartość kodu rabatowego wpływa na decyzje zakupowe?
Procentowa wartość kodu rabatowego ma znaczący wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Na bazie swoich doświadczeń wiem, że kod 10% i 20% nie ma znaczącego wpływu na decyzje zakupowe i obniża Tylko Twoją marże na produkcie.
W poniższej tabelce pokazuje Ci badanie, które przeprowadziłem na próbce budżetu reklamowego w wysokości łącznie 97 000 zł i jak moje doświadczenia wyglądają na liczbach:
Kod rabatowy | 0% | 10% | 20% | 30% | 40% | 50% |
Przykładowa liczba zamówień dziennie | 10 | 11 | 14 | 30 | 90 |
180 |
Jeśli Twoja marżowość produktu nie pozwala na organizowanie wyprzedaży większych niż 30% zastanów się nad udzieleniem kwotowego rabatu.
Rabat 60zł od zamówienia powyżej 600zł lepiej zadziała na ludzką psychologię niż rabat 10% od zamówień powyżej 600zł.
Jak kod rabatowy może wpłynąć na decyzję dotyczące wyboru asortymentu?
Organizując wyprzedaż możesz udzielić kod rabatowy tylko na wybraną grupę produktów np. ,,-40% na wszystkie koszule męskie!", dzięki czemu przyśpieszysz rotację towaru tylko wybranego fragmentu magazynu, który zalega w Twojej firmie, a towar, który ma odpowiedni poziom rotacji wyprzedasz po cenie pierwszej - katalogowej.
Pamiętaj:
- Informacja o promocji musi być klarowna i dotyczyć wybranego asortymentu, który łatwo jest odnaleźć na stronie.
- Informacja o promocji musi być widoczna dla każdego użytkownika. Informacje możesz umieścić np. na karcie produktu.
Jak kod rabatowy może zwiększyć średnią wartość koszyka?
AOV, czyli average order value to średnia wartość zamówienia. W przypadku branży fashion najczęstszą średnią wartością zamówienia statystycznie w sklepach internetowych to koszyk na poziomie 250 zł.
W takim wypadku warto rozważyć czy nie zastosować tak zwanego ,,up-sellingu" poprzez kod rabatowy aktywny od minimalnej wartości zamówienia np. -30% od 650zł.
Stosując taki kod rabatowy wyciągniemy najmniejsze zamówienia i podniesiemy średnią wartość zamówienia w związku z czym realizując 250 tyś. przychodu przy 1000 zamówień i 250zł wartości zamówienia możesz zrealizować 500 tyś. zamówień przy tej samej ilości zamówień i średniej wartości koszyka na poziomie 500 zł.
Jak komunikować kod rabatowy w kampanii reklamowej?
- Opisz, że kod rabatowy jest ważny od dnia ... do dnia ...
- Dodaj informację, że kod rabatowy został ograniczony ilościowo np. do 500 sztuk oraz że dziennie aktywujesz np. tylko 100 nowych kodów rabtowych w tej puli.
- Przy cenie w katalogu produktów dodaj informację XXXzł -30% z ,,EXTRA30".
- Opisz, że promocja aktywuje się w koszyku po wpisaniu kodu rabatowego
Jaki budżet powinniśmy uwzględnić podczas kampanii reklamowej i do jakiej grupy odbiorców kierować kampanie reklamowe?
- Wartość dla klienta w postaci obniżonej ceny wybranego produktu lub asortymentów produktu wpływa bezpośrednio na zwrot z kampanii reklamowej i przy dużej wartości rabatu może obniżyć koszty pozyskania zamówienia nawet kilkukrotnie w związku z czym na okres promocji możesz podnieść budżety reklamowe by przychód wygenerowany w danym okresie czasowym był jeszcze większy
- Kampania reklamowa najlepiej sprawdzi się na grupie remarketingowej do osób, które znają Twój sklep, Twój asortyment produktu i jego ceny. Natomiast nie wykreślaj z kampanii reklamowych budżetu na pozyskanie nowych klientów. Promocja to świetny okres w którym możesz pozyskać nowych klientów taniej poprzez wyprzedaż asortymentu, który Ci zalega na magazynie i nawet jeśli nie zarobisz na zamówieniu to zwiększysz wartość Twojego sklepu internetowego poprzez zwiększenie bazy klientów.